دانلود پایان نامه

عنوان کامل پایان نامه :

 شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر تصمیم گیری سهامداران در خرید سهام عادی در بورس اوراق بهادار

قسمتی از متن پایان نامه :

قلمرو پژوهش

1-5-1- قلمرو موضوعی

موضوعات مرتبط با پژوهش حاضر در قلمرو مباحث حسابداری، مدیریت مالی و تصمیم­گیری­ قرار دارد. در این پژوهش به مطالعه عوامل مالی و غیر مالی تأثیرگذار بر تصمیم­گیری سهامداران در بورس اوراق بهادار می­پردازیم. در نهایت پس از شناسایی این عوامل به رتبه­بندی آن­ها از نظر اهمیت اقدام می­کنیم.

 

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

1-5-2- قلمرو مکانی

جامعه آماری پژوهش را کلیه سهامداران بورس اوراق بهادار تهران که در دوره یک ماهه پژوهش به سالن بورس مراجعه می­نمایند تشکیل میدهند. پس قلمرو مکانی این پژوهش را بورس اوراق بهادار تهران تشکیل می‌دهد.

 

1-5-3- قلمرو زمانی

گردآوری داده­های پژوهش و تحلیل آنها در 4 ماهه پایانی سال 1391 صورت پذیرفته می باشد.

 

1-6- محدودیت­های پژوهش

مهمترین محدویت‌هایی که محقق در پژوهش حاضر با آن مواجه شده می باشد را می‌توان (کار جمع آوری داده) عنوان نمود. در پژوهش حاضر با در نظر داشتن اینکه جامعه آماری پژوهش را کلیه سهامداران بورس اوراق بهادار تهران که در دوره یک ماهه پژوهش به سالن بورس مراجعه کرده­اند تشکیل داده می باشد، جمع­آوری داده­ها کاری زمان­بر بوده می باشد. همچنین محدودیت بعدی که محقق با آن روبرو شده می باشد، عدم داشتن اطلاعات کافی سهامداران بورس در ارتباط با تمامی عوامل تأثیرگذار به خصوص عوامل مالی بوده می باشد. عدم همکاری عده­ای از سهامداران در ارتباط با پر کردن پرسشنامه محدودیت دیگری بوده می باشد، که در این پژوهش با آن مواجه بوده­ایم.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

اهداف این پژوهش را می­توان در دو بعد کلی و اختصاصی مورد مطالعه قرار داد. اهدف این پایان­نامه به صورت کلی عبارت می باشد از:

  • شناسایی مهمترین شاخصهای مالی و غیرمالی موثر بر تصمیم­گیری در خرید سهام عادی در بورس اوراق بهادار تهران
  • رتبه بندی این شاخصها با بهره گیری از تکنیک TOPSIS
  • رتبه بندی ابعاد کلی با بهره گیری از تکنیک AHP

و مهمترین هدف اختصاصی که انجام این پژوهش به دنبال دارد عبارت می باشد از:

مطالعه عوامل مالی و غیرمالی (روانی) تأثیرگذار بر تصمیم­گیری سرمایه­گذاران به هنگام خرید و انتخاب سهام در بورس اوراق بهادار و رتبه­بندی اهمیت این عوامل. در نهایت این پژوهش به دنبال این می باشد تا راهکارهایی را به شرکت­های عرضه کننده سهام ارائه نماید تا بتوانند بر عوامل مهم از نظر سرمایه­گذاران که در انتخاب سهام توسط آن­ها تأثیر دارد، اثر گذاشته و آن­ها را در شرکت خود ارتقا بخشند.