7 شام سبک و کم کالری واسه آدمایی که رژیم لاغری دارن

7 شام سبک و کم کالری واسه آدمایی که رژیم لاغری دارن

تغذیه

شام رژیمی و کم کالری بسیار تاثیر گذازه بر لاغری و کاهش وزن، واسه کاهش وزن حتما باید در وعده شام از غذاهای کم کالری استفاده کرد.

7 شام سبک و کم کالری واسه آدمایی که رژیم لاغری دارن
به گزارش
هوای گرم می خواد غذاهای سالم تر و تازه بخورین. اینجا 7 ایده واسه شام سبک و کم کالری آورده شده. اگه می خواین رژیم غذایی سالمی داشته باشین، پس باید شام رژیمی کم کالری بخورین، که به جلوگیری از هر گونه مشکل هضم غذا در طول شب کمک می کنه. ترفند پیشنهادی این بخش یه شام سبک ، لوبیا و غلاته، اونا سریع درست می شن و احساس سیری میدن اما نه زیاد ( تا وقتی که مقدار صحیحی می خورید ).شام رژیمی کم کالری

آووکادو شکم پر از شامای کم کالری:

نصف آووکادو رو خالی کرده و با گوشت خرد شده و هر نوع مواد دیگری که دوست دارین پر کنین. بعضی از گزینه های عالی عبارتند از :

گوجه

خیار

سیب

جعفری تازه

پیازچه

سیر

ذرت شیرین

هویج خرد شده

اونو با پوست سرو کنین آووکادو به عنوان کاسه به کار میره. ممکنه زیاد به نظر نرسه، اما نصف یه آووکادو متوسط می تونه به طور کامل خوب باشه !

آووکادو شکم پر

آووکادو شکم پر یکی از شامای مناسب واسه لاغری

رول کاهو از شامای کم کالری :

می تونین رول کاهو رو با کاهو درست کنین. هم اینکه شانس به کار گیری هر چیزی رو که در یخچال دارین هم هست. مخلوط رو امتحان کنین :

برنج قهوه ای

آووکادو

فلفل

پیاز

بروکلی

کلم

جوونه لوبیا

ترشی

هویج خرد شده

ذرت شیرین

واسه رول کردن اونا، فقط از بخشای ترد کاهو استفاده کنین.

سالاد سیب زمینی جزء شامای کم کالری :

این غذایی خوش مزه دیگه واسه امتحان کردنه. یه دسته از سیب زمینی کوچیک رو بخار پز کنین و بعد بذارین خنک شه . دو یا یا سه عدد از اونو استفاده کنین و بقیه رو واسه غذاهای دیگه نگه دارین.

فقط اونا رو ببرین و با هویج رنده شده، پیاز، فلفل قرمز، زیتون و چند گوجه فرنگی خرد شده مخلوط کنین.

با روغن زیتون ، لیمو یا سرکه مزه دار کنین.

می تونین باقی مونده رو در یخچال واسه روز بعد نگه دارین. کمی مایونز اضافه و هر مواد رو با چنگال له کنین.

سالاد میوه به عنوان یه شام کم کالری :

هر میوه ای که در دست دارین استفاده کنین:سیب، گلابی، هندوانه، زغال آخته، تمشک، موز، و چیزای دیگه ای به جز اینا . همه مواد رو ریز خرد و روی اون ماست بدون شکر سویا ، آب لیمو و حتی چند برگ نعناع بریزین. واسه این که اونو خاص تر کنین، مقداری خامه نارگیل و دارچین روی اون بریزین.

تنها ترفند واسه یه سالاد میوه خوب، انتخاب میوه رسیده ، خوش مزه و منجمد کردن اونا قبل از جفت و جور سالاده. هم اینکه تلاش واسه تولید اجناس با کیفیت بالا هستش؛ معمولا کشاورزان میوه های خوشمزه تر نسبت به سوپرمارکتا دارن.

سالاد میوه جزء شامای کم کالری

سبزیجات یه شام عالی و کم کالری :

گزینه عالی دیگه واسه خوردن شام با کالری پایین سبزیجاته. اینجاش خیلی مهمه که می تونین اونا رو یه روز درست و واسه چند وعده غذا در طول هفته آماده داشته باشین.بابا غنوش ، حمص ، قارچی درست کنین کاسه کوچیک از هر یک رو واسه شام همراه با نون گندم، سالاد سبز سرو کنین. فقط کمی مایع به اون اضافه کنین، مثل آب یا روغن، واسه جفت و جور سس بسیار خوش مزه س.

گازپاچو شام رژیمی کم کالری :

بهترین غذای کم کالری فصل تابستون اسپانیا گاز پاچوه :چند نکته واسه درست کردن گازپاچو واقعا عالی.

قبل از درست کردن سوپ، خیار رو برش بدین و در سرکه، عصاره لیمو و کمی نمک مزه دار کنین بعد فشار بدین و بقیه مواد رو اضافه کنین.

در مصرف سیر زیاده روی نکنین. عوضش سیر سرخ شده رو امتحان کنین. دفعه بعد سیر کباب شده استفاده کنین ، چند حبه سیر گریل و در یخچال نگه دارین تا هر وقت که به اونا نیاز دارین استفاده کنین.

گازپاچو

شامای رژیمی بسیار مناسب و کم کالری

سوپ یه شام کم کالری :

ایده پایانی عالی واسه یه شام با کالری پایین سوپه. با یه سوپ سبک شروع کنین، مثل آب با چند قارچ ، کمی سبزیجات ، اگه دوست دارین.البته می تونین کینوا ، برنج قهوه ای هم در اون بریزین.

.

منبع : pezeshk.us