به گزارش آلامتو به نقل از سلامت ؛ احساس می کنین بر خلاف بی خوابای شبونه، دوست دارین در طول روز فقط قهوه ی دم کرده و همیشگی رو بخورین؟ با ادامه این روند، احساس خستگی و بیحالی همیشه با شماس و کمبود خواب تنها چیزی نیس که از اون شکایت می کنین. اگه هر کدوم از این ۷ رفتار که در زیر می بینین براتون آشناست، بیاموزید که چیجوری اونا رو تغییر بدین.

  1. به چرخه خبری ۲۴ ساعته معتادید

محققان به این نتیجه رسیدن زنان بیشتر از مردان به طور خاص نسبت به اخبار منفی در برابر استرس قرار دارن و به طبع احتمال به خاطرسپاری اون اخبار از طرف زنان بیشتره. تلاش کنین روزانه فقط یه بار به اخبار گوش بدین و البته در گوش دادن به اخبار مثبت و منفی تعادلی ایجاد کنین، بعد فرق رو احساس کنین.

  1. پشت میز کارتون نهار می خورید

محققان دانشگاه روچستر فکر می کنن اگه به اندازه خوردن Vegemite ( یه جور غذایی استرالیایی) وقت ندارین، تعجبی نداره که نتونین بهترین تواناییای خود رو به نمایش بذارین. اونا به این نتیجه رسیدن کافیه ۲۰ دقیقه از وقت خود رو بیرون از محل کار و در طبیعت بگذرونین تا انرژی در حال افزایش ای نسبت به ورزش کردن یا در اجتماع بودن، به دست بیارین. اسیر میزتون هستین؟ محیط کارتون رو با تصاویر بزرگی از طبیعت بیارایید. طبق مطالعه ای که در دانشگاه میشیگان صورت قبول کرد، نشون داد که این انرژی شما رو تقویت کرده و حتی بیشتر از پیاده روتو یه خیابون شلوغ شهری به شما انرژی می بخشه.

  1. خمیده هستین

ایستادن یا نشستن در وضعیت بهتر، فقط واسه حالت پشتتون مهم نیس بلکه روی ذهنتون هم تاثیر میذاره. تحقیقات زیادی، شامل یه مورد از دانشگاه ایالتی دولتی اوهایو، نشون داد که نشستن در حالت خمیده به ناامیدی، درموندگی، ناتوانایی و به یادآوردن خاطرات منفی بیشتر منجر می شه. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین، صاف ایستادن یا نشستن منتهی به گسترش افکار مثبت تر وابسته. یا سبک ایستادن عجیب زنونه «وضعیت قدرت» رو واسه دو دقیقه رو امتحان کنین. مطالعه ای در هاروارد نشون داد این وضعیت نه فقط موجب می شه احساس قدرت بیشتری کنین بلکه می تونه اندازه کورتیزول، هورمون استرس مغز، رو کم کنه.

  1. عاشق رمانای بلند هستین

با نگاهی ادیبانه باید بگیم که هممون همیشه داستانای دانیل استیل رو تشویق می کنیم. اما با اینکه خوندن ادبیات داستانی در اختلاف با ورق زدنای سریعه اما مغز رو بازتر می کنه. محققان دانشگاه ایالتی میشیگان از افرد خواستن که در بین ام.آر.آی داستانای جین آستن رو بخونن و در نتیجه به این نتیجه رسیدن آدمایی که عبارات رو به طور سطحی می خونن فعالیت مغزی بیشتری دارن و به طور خاص، این فعالیت مغزی معمولا با فعالیت فیزیکی و تحرکی همراه س. پس در تعطیلات واسه انگیزه روحی بیشتر، به خواندنای سطحی روی بیارین.

  1. در محیطی بی نظم زندگی می کنین

اگه کپه ای از وسایل روی میز دفترتان قرار داره، در منطقه نابود کننده انرژی زندگی می کنین. محققان در موسسه علوم و اعصاب دانشگاه پرینستون می گن وقتی که بی نظمی شروع می شه و پله پله جلو میره، تمرکز ذهنی شما تحت تاثیر قرار میگیره همیشه دست پاچه، پریشون و ضعیف هستین.

چیجوری بی نظمیا رو تحتِ کنترل بذاریم؟ تلاش کنین در لیست کاراتون پنج دقیقه تمیز کاری بذارین، فرقی نداره محل کارتون یا انباری رو نظافت می کنین.

  1. خیلی زیاد یا خیلی کم موز می خورید

و یا دانه کدو تنبل، ماهی هالیبوت، آجیل برزیل، ماهی تن، و لوبیا سبز. با سپاس از غذاهای شامل مقادیر زیادی منیزیم، ماده معدنی حیاتی واسه انرژی. کمبود اون موجب می شه همیشه با خستگیای روحی و جسمی مقابله کنین. اما مصرف اون به اندازه کافی می تونه اثرات آرامش بخشی واسه عضلات جفت و جور کنه.. واسه بررسی اندازه منیزیم بدنتون پزشکتون رو ملاقات کنین.

  1. مصرف کربوهیدراتا رو قطع کردین

طبق مطالعه ای که در مجله American Dietetic Association به چاپ رسید، نشون داد رژیمای کم کربوهیدرات ممکنه محبوب باشن، اما هیچ کمکی به سطح انرژی بدنتون نمی کنه. بدن و مغز به شکلای جور واجور کربوهیدراتا و مخصوصا نوع درست اون واسه سوخت و ساز نیاز داره. کسائی که رژیمای کم کربوهیدرات رو تجربه می کنن، نسبت به کسائی که غذای سالم شامل کربوهیدرات در رژیمشان هست، خستگی بیشتر و جنب و جوش کمتر رو تجربه می کنن. اما به کربوهیدراتای طبیعی مانند سیب زمینی، حبوبات کامل و میوه نسبت به غذاهای فرآوری شده مانند غلات و نون فکر کنین.

منبع :